Dok se gradske vlasti spremaju da je ukinu, građani dižu glas da odbrane ono što Beograd čini Beogradom. Linija koja spaja Kalemegdan i Vukov spomenik, prošlost i sadašnjost, sada preti da postane još jedno izbrisano poglavlje. Zašto je važno da tramvaj“dvojka” ne nestane u jutarnjem programu “Probudi se” razgovaramo sa Nikolom Radinom iz udruženja “Beograd u pokretu” koji je pokrenuo peticiju za očuvanje ove linije.
Njegovo udruženje pokrenulo je peticiju za očuvanje ove tramvajske linije pod sloganom „Ne damo dvojku“. Radin objašnjava šta to Beograd gubi linjom br. 2.
Podsećamo da linija 2 postoji od 1928. godine i prolazi kroz istorijsko jezgro Beograda – Kalemegdan, Vukov spomenik, Brankov most.
Upravo u tekstu peticije koja je dostupna od danas piše da „dvojka“ nije samo prevozno sredstvo, već deo identiteta Beograda. Gost „Probudi se“ objašnjava koliko ga je Beograd izgubio u poslednjem periodu.
Gradonačelnik Šapić kao razlog ukidanja navodi pretvaranje Pariske ulice u pešačku zonu, te Radin pojašnajva kako reaguju na tu odluku i ovo obrazloženje.
U javnosti se često navodi primer tramvaja 28 u Lisabonu kao uzor kako saobraćajna infrastruktura može da se pretvori u turističku atrakciju, te član „Beograd u pokretu“ navodi može li „dvojka“ da ima sličnu funkciju u Beogradu, i šta bi bilo potrebno da se to ostvari.
(Zanimljivo: Lisabonski tramvaj 28 donosi višemilionski prihod u toku jedne godine.
Peticija, osim očuvanja “dvojke”, traži i proširenje tramvajske mreže, uvođenje pametnih raskrsnica i saobraćajni prioritet za tramvaje, te Radin dodaje da li ima procene ili predloge kako bi sve to moglo da izgleda u praksi.
Neki smatraju da je “ukidanje dvojke” više politička odluka nego saobraćajna. Te gost „Probudi se“ ističe da li je saglasanisa tim stavom i pojašnjava do kada će biti aktivno potpisivanje peticije i kakav odziv očekuje.


Comments are closed