Organizacija Beograd u pokretu predlaže da se štrajk gimnazija posmatra kao prilika za preispitivanje i modernizaciju nastavnih programa, te da bi bi trebalo učiti na primerima drugih zemalja.
Kako navode u svom saopštenju, obrazovni sistem u Srbiji i dalje forsira učenje napamet umesto razvoja kritičkog mišljenja i praktičnih veština.
„Primer Finske pokazuje da reforme donose rezultate – tamošnji gimnazijalci imaju fleksibilne nastavne planove, mogućnost izbora više predmeta prema interesovanju i naglasak na interdisciplinarnom učenju. Učenici se osposobljavaju za rešavanje realnih problema, što ih čini spremnijim za dalje školovanje i tržište rada. Srbija mora da krene tim putem ako želi kvalitetno obrazovanje u 21. veku“, izjavio je Nikola Radin, izvršni direktor organizacije Beograd u pokretu.
Iz organizacije pozivaju nadležne institucije da otvore dijalog o reformi obrazovanja, jer su znanje i veštine mladih ključni za budućnost Srbije.
Comments are closed