Beograd u pokretu: Stara šećerana će ostati kulturno dobro, prestonici potreban rečni prevoz
Izvršni direktor organizacije “Beograd u pokretu” Nikola Radin poručuje da su dobijene garancije da će KPGT i Stara šećerana ostati zaštićena kulturna dobra i da je planirana njihova rekonstrukcija. Kada je reč o aktuelnoj situaciji u gradu, iz organizacije poručuju da glavni grad ima veliki potencijal i da ima prostora za napredak, poput uvođenja rečnog prevoza ili rekonstrukcija važnih ulica poput Požeške na Banovom Brdu.
“Beograd u pokretu” obeležava godinu dana od svog osnivanja. Kako ocenjujete postignuto za ovaj period?
Protekla godina bila je intenzivna i izazovna. Od samog početka, fokusirali smo se na konkretne probleme sa kojima se Beograd suočava, ali i na kreiranje platforme kroz koju građani mogu aktivno da učestvuju u donošenju odluka. U tom periodu, pokrenuli smo nekoliko značajnih inicijativa, poput apela za očuvanje KPGT-a i Stare Šećerane, zagovaranja izgradnje reciklažnih dvorišta, regulisanja Čukaričkog rukavca i inicijative za rekonstrukciju Požeške ulice. Ponosni smo na to što smo uspeli da osnažimo građane i podstaknemo ih da veruju u mogućnost promene. Ovo je tek početak, ali dosadašnji rezultati nam daju dodatnu motivaciju za buduće izazove.
Pomenuli ste KPGT-a i Staru Šećeranu, kakva sudbina očekuje ova zdanja?
Uspeli smo da obezbedimo garancije od novih vlasnika da će KPGT i Stara Šećerana ostati zaštićena kulturna dobra. Planirano je da budu rekonstruisani i privedeni odgovarajućoj nameni, što smatramo jednim od najvećih uspeha naše organizacije.
Kako biste ocenili trenutni kvalitet života u Beogradu i šta smatrate ključnim za njegov napredak?
Beograd ima ogroman potencijal, ali se suočava s ozbiljnim izazovima, poput saobraćajnih gužvi, neadekvatne infrastrukture i ekoloških problema. Ključni koraci za napredak su povećano učešće građana u odlučivanju, digitalizacija javnih usluga i realizacija održivih infrastrukturnih projekata. “Beograd u pokretu” aktivno radi na tome da ovi prioriteti postanu realnost, jer verujemo da
jedino zajedničkim naporima možemo izgraditi funkcionalniji i lepši grad.
Koji su najveći izazovi sa kojima se suočavate u radu?
Najveći izazov je nedostatak transparentnosti u radu gradskih vlasti. Već više od dve godine nisu raspisani konkursi za direktore javnih komunalnih preduzeća, što dovodi u pitanje stručnost ljudi koji upravljaju ključnim sistemima. Takođe, komunalni sistem je opterećen birokratijom. Smatramo da je potrebna sveobuhvatna reorganizacija, uključujući ukidanje funkcija sekretara, jer bi Gradsko veće trebalo da preuzme tu ulogu.
Vaša organizacija pokrenula je inicijativu za rekonstrukciju Požeške ulice. Zašto je to prioritet?
Požeška ulica je simbol infrastrukturnih problema u Beogradu. Trenutno stanje ugrožava bezbednost svih učesnika u saobraćaju, posebno biciklista i motociklista. Naš cilj je da rekonstrukcija ne bude samo površinska, već da obezbedi bezbedan, funkcionalan i moderan prostor za sve građane.
Da li Beogradu nedostaju novi oblici prevoza?
Definitivno. Beogradu je hitno potreban javni rečni prevoz. Grad na dve reke ima neiskorišćen potencijal za razvoj efikasnog, ekološkog i brzog prevoza. Ovaj vid prevoza bi smanjio saobraćajne gužve i povezao manje dostupne delove grada, što je ključan korak ka modernizaciji gradskog saobraćaja.
Širom zemlje se dešavaju veliki protesti i bunt građana. Kako komentarišete studentske proteste i trenutno stanje u društvu?
Nalazimo se usred najveće društvene krize u poslednjih 20 godina. Studenti su pokrenuli izuzetno važnu inicijativu i zaslužuju podršku celog društva. Kao zajednica, naša odgovornost je da ih podržimo i pratimo njihov primer.
Koji su sledeći koraci za “Beograd u pokretu”?
Planiramo dalje širenje mreže građana zainteresovanih za promene, uz fokus na obrazovanje i inovativne inicijative. U pripremi je digitalna platforma koja će olakšati komunikaciju između građana i gradskih vlasti. Takođe, nastavljamo da radimo na projektima poput javnog rečnog prevoza i jačanja participacije građana. Naš cilj je stvaranje održivog, modernog Beograda.
Comments are closed